Дистанційне навчання. Інформатика. 4 клас. Кобець Р.В.
Урок 23. Тема: Сортування та впорядкування об'єктів за деякою ознакою.
Тема: Сортування та впорядкування об'єктів за деякою ознакою.
2.3 Повторення вивченого матеріалу.
- Давайте з вами пригадаємо, що ви вивчали на попередніх уроках?
- Скажіть що таке алгоритм?
- Алгоритм- це послідовність команд.
- Що таке команда?
- Команда — це наказ, вказівка виконати певні дії.
- Що таке блок-схема?
- Блок-схема — це графічне подання алгоритму.
- А що таке цикл?
- Цикл — це послідовність команд, що може виконуватися багаторазово.
- А що таке циклічний алгоритм?
- Циклічний алгоритм — це алгоритм, який передбачає багаторазове повторення одних і тих самих команд.
- Що таке об'єкт?
- Предмети , які нас оточують в інформатиці називаються об'єктами.
- А наведіть приклади об'єктів робочого столу.
- Папки робочого столу, програми, файли.
- А що таке множина об'єктів?
- Множина об'єктів- це сукупність різноманітних об'єктів, об'єднанні за деякими ознаками.
- Назвіть які дії можна виконувати над об'єктами. ( якщо в комп’ютері то переміщувати , видаляти)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу:
3.1. Мотивація навчальної діяльності.
- Діти , а ви любите гуляти? А коли ви гуляєте що вас оточує, що ви бачите? Тобто , у світі існує безліч предметів які нас оточують, їх по іншому ще називають об’єктами , кожен з них має свої певні властивості , а деякі мають по декілька однакових , тоді їх об’єднують у множини, за спільною властивістю.
От наприклад , коли ви гуляєте які об’єкти ви бачите ? (каштани, берези, тополі, в яку множину ми можемо їх об’єднати = дерева )
А коли бачите горобців , воронів, ластівок, в яку групу ми можемо об’єднати їх? (птахи) , за якими властивостями ( мають пір’я , літають)
Ось квіти: всі вони різні, але в них є багато спільного:
- Мають корінь, зелене стебло, пелюстки, мають певний аромат.
А ось і ще один приклад — тварини . Всі вони різні, але і тут можна виділити багато спільного: всі вони народжуються , ростуть, мають лапи , голову . Отож, ми побачили що в цих об'єктах є багато спільного.
3.2. Цікаві ігри та вправи для дітей.
- Діти, подивіться уважно на монітор, що ви бачите? (Птахів) Давайте назвемо, що між ними спільного. ( Мають пір'я, мають крила, вміють літати, є дзьоб та лапи)
- А зараз що ви бачите? ( Риби) А що між ними спільного? (Мають луску, плавці, живуть у воді, вміють плавати.)
- А зараз що ви бачите? ( машини) Що між ними спільного? ( Мають колеса, швидко їздять, є руль)
- А зараз давайте пограємось, гра називається “ Назвіть об'єкти одним словом”. Я називаю об'єкти, а ви повинні об'єднати їх у множину.
- Лимон, груша, яблуко, слива, апельсин, банан. ( Фрукти)
- Шафа, стіл,стілець, поличка, диван .( Меблі)
- Лялька, машинка, ведмедик, м'ячик ( Іграшки)
- А зараз навпаки, я кажу назву множини, а ви говорите, які об'єкти туди входять.
Овочі (огірки, капуста, помідори)
- Парні числа (2, 4, 6, 8, 10...)
- Імена дівчат (Олена, Катерина, Ольга)
- Назви об’єкт за характерною властивістю:
1. шкала з поділками
2. поплавок і гачок
3. запис домашнього , дат , днів
4. показ фільмів для перегляду.
- А зараз подивіться на монітор, і виконайте подані завдання.
( На презентації)
3.3. Створення скриптів у середовищі Скретч.
- Діти послухайте казку : Рудий кіт дуже полюбляв гуляти у зачарованому лісі, де жила Зла Чаклунка. Одного разу, коли кіт гуляв саме там, Чаклунка підлетіла до нього дуже близько і Рудий кіт загарчав на неї, неначе він сам лев – цар звірів. Чаклунка негайно щезла, але вирішила покарати Рудого кота, перетворивши його на привид. Привид-кіт літав лісом та кликав на допомогу. Його почув Добрий Чарівник – він з’явився у зачарованому лісі та перетворив привида на кота.
- Давайте спробуємо створити анімаційний проект, що відтворить події цієї казки.
Створимо скрипт для кота:
Створимо скрипт для привида :
Для чаклунки :
Для доброго чарівника :
Завдання на презентації.
- Діти, то що таке множина? Відповіді дітей.
- Наведіть приклади множин.